ظاهرگرایی و عقل گرایی به عنوان دو جریان تاثیرگذار در آرا و افکار فرهنگی و اجتماعی در تاریخ تفکر اسلامی مطرح است. تعلیم و تربیت نیز به عنوان یکی از مقولات فرهنگی از این جریان های فکری متاثراست. سؤالی که مطرح است این است که آیا جریان ظاهرگرای اسلامی توانایی ارائه یک نظریه تربیتی تمام عیار را برای تربیت دینی دارا است. برای پاسخ دادن به این سؤال، در این مقاله به بررسی تاثیرجریان ظاهرگرای اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت در زمینه اهداف، اصول، محتوا و روش های تربیت پرداخته شده و سپس به نقد این جریان تربیتی از دیدگاه عقلگرای اسلامی اقدام گردیده است.
کلیدواژه ها: ظاهرگرایی، عقلگرایی، تربیت دینی، تربیت اسلامی، نقد.
جباری, جباری, & سجادی, سید مهدی. (1388). تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن براساس جریان عقل گرا. جستارهایی در فلسفه و کلام, 41(1), -. doi: 10.22067/philosophy.v41i1.3176
MLA
جباری جباری; سید مهدی سجادی. "تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن براساس جریان عقل گرا", جستارهایی در فلسفه و کلام, 41, 1, 1388, -. doi: 10.22067/philosophy.v41i1.3176
HARVARD
جباری, جباری, سجادی, سید مهدی. (1388). 'تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن براساس جریان عقل گرا', جستارهایی در فلسفه و کلام, 41(1), pp. -. doi: 10.22067/philosophy.v41i1.3176
VANCOUVER
جباری, جباری, سجادی, سید مهدی. تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن براساس جریان عقل گرا. جستارهایی در فلسفه و کلام, 1388; 41(1): -. doi: 10.22067/philosophy.v41i1.3176
ارسال نظر در مورد این مقاله